Saturday, September 12, 2015

Bismillahirrahmannirrahim

Assalamualaikum Setelah hampir tiga tahun berada di Bumi Gajah Putih ini, rasanya seru untuk terus menulis dan berkongsi penagalaman sepanjang berada telah tiba. Kalau sebelum ini saya menulis untuk diri sendiri dan sekadar bercerita tentang aktiviti keluarga, saya merasakan tidak salah untuk saya berkongsi kisah suka duka sepanjang saya di sini, sepanjang sayaenjadi tunggak kepada keluarga saya secara sepenuh masa. Saya masih ingat ketika saya pertama kali mendapat berita bahawa suami saya diarahkan untuk bertugas di Bumi Gajah Putih ini, perasaan saya bercampur baur, pertama kerana saya perlu mengambil cuti tanpa gaji, pada fikiran saya ketika itu, saya akan merindukan rutin saya selama ini, berhabis masa bersama rakan2, bersosial dan yang paling penting saya dah tidak bergaji. Dalam masa yang sama, saya sangat bersyukur kerana pada masa itu saya masih dalam pantang melahirkan Mohammad Nazmi Adha. Rezeki Nazmi dan si kembar Mohammad Nazrin Ezzat dan Marsya Nazneen Ezzah untuk berada sepenuh masa di bawah jagaan saya. biar pun untuk hanya beberapa tahun, sekurang2nya mereka berpeluang untuk bermanja bersama saya sepenuhya. Sesungguhnya saya amat bersyukur, apalah sangat gaji saya yang tak seberapa berbanding dengan kegembiraan yang bakal saya kecapi bersama anak2 dan suami nanti. Tarikh 1 Feb 2013, bermula lah pengembaraan saya di bumi yang sedikit asing bagi saya ini. m

No comments:

Post a Comment