Friday, September 18, 2015

Lapor Diri

Assalamualaikum Hari kedua berada di bumi yg agak asing bagi kami, membuatkan kami terasa rindu Malaysia yg baru kami tinggalkan. Hari ni, suami saya perlu melapor diri ke Konsulat General Malaysia di Songkhla. Jarak dr hotel kami dalam 3 kilometer sahaja. Sementara suami melapor diri ke pejabat, saya mengambil kesempatan untuk berehat Dan membawa anak2 ke swimming pool. Cuaca di Songkhla pada ketika itu berangin dan sejuk, kami tidak berlama di kolam kerana anak2 saya tak tahan sejuk. Untuk pengetahuan, Songkhla ni merupakan teluk, jadi Songkhla dikelilingi oleh pantai. Hanya beberapa meter saja jarak hotel dengan pantai. Jadi kami taklah boring sangat dengan ketiaadan sementara suami. Banyak aktiviti yang kami boleh lakukan, cuma saya sedikit takut sebab belum biasa dgn kawasan tersebut. Tghari, suami saya bawa balik nasi putih dan lauk telur seakan telur kicap tapi sup. Sampai sekarang pun saya x tau nama masakan tersebut. Kata suami saya, ada kawasan Muslim tidak jauh dari hotel kami. Jadi kami boleh dapatkan bekalan makanan halal dengan mudah. Alhamdulillah..tak lah saya risau sgt. Sekurangnya kalau saya malas masak, ada tempat untuk saya beli lauk yg dah siap..hehe. Hari kedua ni kami cuma melawat sekitar hotel shj, dan cuba beradaptasi dengan suasana yg baru ini. Kami berjalan2 sekeliling hotel dan ke tempat2 menarik di sekitar hotel termasuk lah tempat 'Patung Duyung', mercu tanda Songkhla.

No comments:

Post a Comment